Tänkte berätta om ett samlarur som en god vän till mig skickade efter. Man kan beställa ett snyggt och fullt fungerande fickur på denna sida till ett litet pris av 44 kr. Länk Efter att man beställt så fortsätter de skicka klockor till en till ett förhöjt pris, det står om det på sidan. Men man kan enkelt avbryta prenumerationen genom att ringa eller maila dem. Klockan ska iaf gå bra och inte sacka efter vad vi vet. Jag har själv skickat en beställning och kan uppdatera tråden när jag fått klockan...
Jag har själv vart på Ebay och fyndat lite... Köpt ett superur för under hundringen inkl. frakt.
Sök på: Mechanical Pocket Watch på ebay så kommer det upp mängder av fina ur. Största nackdelen är att det kan ta upp mot 3 veckor innan man får det i handen, men det är billigt...
_________________ Gräv inte en grop åt andra, när du kan gräva en vallgrav åt oss.
Jag kan göra en liten utvärdering av edition atlas ur. Jag har två stycken, de två första som kom, sammanlagt betalade jag hundra kronor för dem. De är ganska snygga, men det är billig tillverkning, försilvringen mattas ganska snabbt, och de är inte väldigt hållbara.
Vrider man upp dem regelbundet så drar de sig inte särskilt mycket, men efter att ha använt dem på lajv så vet jag att man ändå behöver ställa om dem ett par gånger om dagen. Dessutom så tror jag att jag förstört fjädern på det ena uret, av att ha dragit upp det för mycket, trots att jag var ganska försiktigt, vilket jag tolkar som att det är ganska klena fjädrar i dem. Vi får se hur länge det andra uret är funktionellt. Dock så är jag nöjd med köpet,jag betalade inte mycket, och som rekvisita så fungerar de utmärkt.
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]