Fin historia. Min karaktär kommer tycka det är fånigt, antagligen har hon inte läst eftersom hon inte är så bra på det och inte intresserad av kärlekshistorier.
Som privatperson så gillade jag den överlag även om jag är lite skadad som skrivarpedagog och skulle kunna ge lite kritik.
Alltid trevligt när folk gillar sånt man skriver Då känns det som om man är mer motiverad till att skriva mer. Jag har försökt att skriva i en stil som är lik 1800-tals stil, med korrekt språk och inte alltför mycket utsvävningar om irrelevanta saker. Jag försöker hålla mig borta från moderanismen och realism, eftersom det känns lite för nytt. Om jag skriver som jag brukar finns det även en viss risk att jag snöar in för mycket på detaljer och inte kommer fram till målet, och jag skriver hellre flera texter än bara en stor (som ändå ingen orkar läsa).
Tänk på att det jag publicerar här bara ska vara ett axplock av allt det jag skrivit. Naturligtvis finns mer. Lawrence böcker har funnits ute till försäljning i flera år, och de är även översatta till flera olika språk.
Dock kan jag inte på några få månader skriva flera böcker själv bara för att ha till lajvet (även om det vore intressant). Jag hoppas att jag ska hinna skriva ihop ett par noveller till att lägga ut i alla fall. Om ni har något önskemål om eventuellt innehåll kan ni ju alltid skicka PM till mig, så får jag se hur det blir. Kanske hittar jag något att spinna vidare på. Speciellt om det är något som utgår från någon "verklig" händelse i Neo Vapori-världen.
Trevligt och kul med kopplingar till spelvärlden. Tumme upp; jag gillade verkligen den. Språket kändes lite jämnare än i den förra också.
Gällande min karaktärs åsikt så lär Rue fnysa åt saker som inrutat liv och inte riktigt kunna identifiera sig med huvudkaraktären på den fronten, så novellens värde lär nog gå henne förbi.
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]