Neovapori.se

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Sex, snusk och moral
InläggPostat: ons 21 jul 2010, 09:24 

Jag tycker det är konstigt att man inte ska ha korsetten på utsidan. På många steampunksidor så har man just så på sina modeller. Det finns ett otal fina, propra korsetter med t.ex. en ficka för att ha sin klocka i. Om den då sitter på insidan kan det bli lite grävande om man ska se vad tiden är. :mrgreen: Hade tänkt köpa en sån fin från Clockwork Cotoure men om det inte gillas att den sitter utanpå blusen så ska jag nog tänka om.

Dessutom så vill jag tänka Steampunk, inte historiskt 1800-tal. Mina kjolar t.ex. räcker ner till knät och det borde inte vara något konstigt om man är lika jämställda i den här världen? Sen att ha kortkort eller minimala kläder är ju inget som man direkt tycker känns så steampunk.

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: tor 22 jul 2010, 15:21 

Älva skrev:
Jag tycker det är konstigt att man inte ska ha korsetten på utsidan. På många steampunksidor så har man just så på sina modeller. Det finns ett otal fina, propra korsetter med t.ex. en ficka för att ha sin klocka i. Om den då sitter på insidan kan det bli lite grävande om man ska se vad tiden är. :mrgreen: Hade tänkt köpa en sån fin från Clockwork Cotoure men om det inte gillas att den sitter utanpå blusen så ska jag nog tänka om.

Dessutom så vill jag tänka Steampunk, inte historiskt 1800-tal. Mina kjolar t.ex. räcker ner till knät och det borde inte vara något konstigt om man är lika jämställda i den här världen? Sen att ha kortkort eller minimala kläder är ju inget som man direkt tycker känns så steampunk.

Jag tror vi har tänkt köpa samma korsett, men jag hade inte råd och när man inte kan ha det utanpå så har jag absolut inte råd.
Dock så har det här diskuterats och vad man än tycker så är det bara att böja sig inför arrs vision som en god lajvare.

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: mån 26 jul 2010, 11:08 

Fiskinfluensan skrev:
Palmen skrev:
Fiskinfluensan skrev:
Dels är lite utav charmen med många historiska lajv att man bara behöver lyfta lite på kjolen så att ens strump/hosklädda vad syns för att vara ekivok/upprörande.

NeoVapori är inte ett historiskt lajv och det finns inget som heter HK med arrangemanget :)

Då kan man ju å andra sidan tycka att det inte är så petigt med korsetter heller, eftersom det ena argumentet var att det var för tidigt för att vara korrekt.

Argumentet är först och främst att vi tycker att det ser slampigt ut, inte att det är historiskt inkorrekt. Att vi inte har något som är HK var dumt formulerat av mig, jag menade snarare att vi inte bryr oss om HK utan bestämmer själva vad vi vill se och inte :)

Arrangör och intrigansvarig

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: mån 26 jul 2010, 11:12 

Älva skrev:
Jag tycker det är konstigt att man inte ska ha korsetten på utsidan. På många steampunksidor så har man just så på sina modeller.

Arrangörernas syn på Steampunk skiljer sig ifrån den gängse synen på Steampunk just när det gäller korsetter och det är något ni får leva med helt enkelt :)

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: mån 26 jul 2010, 14:53 

Ber om ursäkt för att jag formulerade mig som ett pucko i inlägget ovan, men jag skyller på trötthet och utmattning efter en helgs lajvande och var det någon mer än Prinzessin som tog illa upp så ber jag om ursäkt än en gång.

Däremot börjar hela den här tråden urarta så nu är den låst framöver.

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]